Funksjonalitet i Altinn

 

  • 17.07.2012

    Altinn meldingsboks

    Ingen annen digital postboks har så rik funksjonalitet tilpasset næringslivets og det offentliges behov:

  • 17.07.2012

    TUL - Tjeneste­utviklings­­løsningen

    TUL - eller Tjenesteutviklingsløsningen - består av et sett med verktøy for utvikling av tjenester i Altinn. Tjenesteeiere i Altinn får tilgang til TUL via fjernarbeidsløsningen Citrix. Alle verktøy som trengs for tjenesteutvikling er tilgjengeliggjort i dette miljøet, slik at tjenesteutviklerne ikke trenger lokale installasjoner av de forskjellige verktøyene.

  • 17.07.2012

    Rolle- og rettighetsstyring

    Altinns system for roller og rettigheter gir god balanse mellom oversiktlighet og mulighet til detaljering.

  • 13.06.2012

    Samhandling og e-forvaltning

    Altinn startet i 2003 som et samarbeid om innrapportering mellom tre skjematunge statsetater. Åtte år senere er 38 etater og kommuner med i Altinn-samarbeidet, 450 000 bedrifter har gått over fra papir til elektronisk innlevering av offentlige skjemaer gjennom Altinn og Altinn utvides stadig med nye, brukervennlige tjenester. 

  • 13.06.2016

    Informasjonsportalen

    Informasjonsportalen i Altinn er en standard publiseringsløsning med søkemotor og emnekart. De viktigste seksjonene i Informasjonsportalen er: Forsiden Skjemakatalogen (Skjema og tjenester) Starte og drive bedrift Hjelp-seksjonen

  • 13.06.2012

    Samarbeid og gevinster

    Den enkelte tjenesteeieren i Altinn-samarbeidet er selv ansvarlig for uttak av egne gevinster som følge av overgangen til elektronisk forvaltning, så lenge utviklingskostnader og gevinst kan knyttes til en og samme tjenesteeier.

  • 13.06.2012

    Profesjonell svartjeneste

    Som førstelinje for Altinn, svarer Altinn brukerservice på alle spørsmål som gjelder innlogging, hvordan finne fram til riktig tjeneste, forståelse av felles funksjonalitet og teknisk veiledning til skjemautfylling, innsending, signering og mye mer.

1 2 > »